Nimic nu poate împiedica buna funcționare a mașinii tale ca refuzul acesteia de a porni, dar uneori problema poate fi rezolvată mai rapid decât crezi. Există mai multe cauze probabile dacă motorul tău nu pornește, inclusiv o baterie defectă sau descărcată, un motor de pornire defect sau un filtru de combustibil blocat. Continuă să citești în timp ce trecem în revistă cele mai comune cauze și soluții în detaliu mai jos.

Baterie defectă

Atunci când mașina ta nu pornește, verificarea bateriei ar trebui să fie prima ta preocupare. Dacă luminile de pe bord nu se aprind atunci când încerci să pornești mașina sau auzi un sunet de clic în momentul în care încerci să pui contactul, bateria ta ar putea fi descărcată. O baterie descărcată poate fi cauzată de o defecțiune electrică, de lăsarea farurilor aprinse din greșeală sau de o problemă cu alternatorul care împiedică încărcarea bateriei tale. Dacă este vorba despre baterie, s-ar putea să poți porni mașina folosind cablurile de pornire, conectate la o altă mașină cu o baterie complet încărcată. Dacă bateria ta are nevoie de înlocuire, verifică blogul nostru despre Cum să alegi, găsești și montezi o baterie nouă pentru mașină.

Motor de pornire defect

Motorul de pornire este componenta electrică responsabilă de pornirea motorului atunci când întorci cheia în contact. Poți să îți dai seama dacă motorul de pornire nu funcționează corect verificând dacă electricele continuă să funcționeze atunci când pornești mașina – dacă radio-ul, claxonul și luminile funcționează, dar motorul nu pornește, cel mai probabil motorul de pornire este vinovatul. Aceasta poate fi cauzată de o defecțiune în cablaj – din păcate, aceasta este greu de reparat fără ajutorul unui mecanic, așa că probabil va necesita o inspecție și o reparație la service-ul local.

Filtru de combustibil înfundat

Filtrul de combustibil previne transportul prafului și particulelor în motor prin intermediul conductei de combustibil, dar dacă acesta se înfunda, combustibilul nu va ajunge deloc la motorul tău. Majoritatea mașinilor vor necesita înlocuirea filtrului de combustibil după între 15.000-20.000 de km, astfel că poți preveni ușor apariția acestei probleme prin efectuarea regulată a reviziilor.

Sistem de securitate

Majoritatea mașinilor moderne sunt echipate cu un sistem de securitate care face imposibilă pornirea mașinii cu o cheie greșită. Dacă sistemul de imobilizare al sistemului tău de securitate nu recunoaște cheia ta, motorul nu va porni. Acest lucru se poate întâmpla uneori dacă bateria din telecomanda ta a rămas fără energie. Poți identifica ușor dacă cheia ta este problema verificând dacă închiderea centralizată nu funcționează nici ea, va trebui să înlocuiești bateria din telecomandă. Nu ai timp să montezi una nouă? Încearcă să ții telecomanda cheii chiar lângă butonul de pornire în timp ce pornești motorul sau, dacă ai, folosește cheia de rezervă până poți rezolva o reparație.

Rezervor gol

Aceasta sună ca o problemă evidentă, dar este surprinzător de frecventă. Dacă rămâi fără combustibil fără să îți dai seama, nu vei putea porni mașina. Din fericire, soluția pentru aceasta este destul de simplă – adaugă mai mult combustibil în rezervorul tău! Ținerea unei canistre goale în portbagajul mașinii tale este o modalitate convenabilă de a fi pregătit pentru acest scenariu, astfel încât să poți colecta ușor combustibil de la cea mai apropiată stație de benzină și să îl transporti înapoi la mașina ta.

Data viitoare când mașina ta nu pornește – sperăm că această listă de sfaturi utile îți va ajuta să diagnostichezi problema și să revii pe drum cât mai curând posibil. Dacă se dovedește că bateria este problema, nu uita că poți obține una nouă montată printrun service autorizat.